Wycieczki po Polsce

Witamy na stronie biura podróży Polish-Tours, miejsca gdzie znajdziesz najciekawsze wycieczki w najbardziej atrakcyjne rejony Polski.

Dzięki naszej bogatej ofercie wycieczek krajowych będziesz mógł w ciekawy sposób poznać miejsca, o których do tej pory czytałeś jedynie w książkach.

ii wojna światowa rzeszówPrzebywający w regionie rzeszowskim miłośnicy historii II Wojny Światowej znajdą tutaj ciekawe propozycje do zwiedzenia i zapoznania się z tajemniczymi obiektami z tego okresu. Wartym odwiedzenia jest obronna „Linia Mołotowa”. Fortyfikacje te wybudowali Rosjanie w latach 1940-41. Liczącą 4,5 tysiąca kilometrów granicę podzielono wówczas na trzy okręgi wojskowe, w ramach których utworzono 138 odcinków budowy. Umiejscowiono tutaj 2,5 tysiąca betonowych schronów wojskowych, z czego ponad 1000 w pełni wyposażono. W schronach jedno- lub dwukondygnacyjnych znajdowały się piwnice i podziemne zbiorniki paliwa. Większe obiekty zaopatrzono w generatory prądotwórcze, a w większości z nich część pomieszczeń była hermetyczna. Prawie wszystkie schrony miały wysuwane peryskopy oraz, z wyjątkiem schronów obserwacyjno-bojowych, znaczne uzbrojenie. Otoczenie schronów wyposażano dodatkowo w przeszkody terenowe, budując „schody Tycjana” na stokach, betonowe zapory przeciwpancerne „zęby smoka” czy wreszcie zasieki z drutu kolczastego. Podstawowym materiałem budowlanym był specjalny rodzaj tłucznia sprowadzony z Kaukazu. „Linię Mołotowa” tworzyły rejony umocnień, a każdy z nich składał się z pasa przesłaniania, głównego pasa obrony z fortyfikacjami typu stałego oraz tyłowego pasa typu polowego. Do dzisiaj w granicach Polski zachowało się około 250 obiektów . Szczególnej uwadze polecamy wędrówkę Przemyskim Rejonem Umocnień gdzie istnieje około 200 budowli obronnych.

Rzeszów II Wojna ŚwiatowaZ działaniami II wojny światowej wiążą się fortyfikacje w Stępinie-Cieszynie oraz Strzyżowie. Zespół schronów kolejowych i fortyfikacji w Stępinie-Cieszynie to największy i najbardziej znany tego typu obiekt w Polsce. Fortyfikacja zbudowana przez hitlerowców w latach 1940-41 zajmuje obszar 0,5 km2 i składa się z 7 obiektów o konstrukcji żelbetowej. Na szczególną uwagę zasługuje naziemny schron tunelowy, przeznaczony dla pociągu sztabowego – unikatowy w skali europejskiej zabytek architektury obronnej. W sierpniu 1941 r. tutaj właśnie miało miejsce spotkanie Hitlera z Mussolinim w związku z agresją na ZSRR. Bywali tutaj również Himmler, Keitel i Rommel.

rzeszów 2 wojna światowaWarto wybrać się z wycieczką która pokaże tunel schronowy w Strzyżowie. Tunel posłużył jako baza dla pociągu sztabowego Hitlera „Amerika”. Jest budowlą w całości podziemną. Wlot i wylot tunelu zamykają żelbetowe zapory, w których zamontowano potężne dwuczęściowe, gazoszczelne drzwi pancerne z wywietrznikami w górnej części i obudowanymi wejściami strażniczymi po obu stronach tunelu (jedyne takie w Polsce zachowane do dzisiaj). Dodatkową atrakcją związaną z tunelem jest Strzyżowska Kolejka Kołowa, z okien której można podziwiać nie tylko tunel, ale także najciekawsze zakątki Strzyżowa.